mandag 2. januar 2012

Forberedelsene mine

Når man skal ut på en tur som jeg skal på nå ligger det ganske mye planlegging. Jeg begynte allerede for over et år siden. Det var mye lesing og tenking før jeg bestemte hvor jeg ville. På veien har det blitt en del forandringer, men nå er dette de landene jeg skal innom: Kenya, Tanzania, Kina, Vietnam, Cambodia, Thailand, Malaysia, Brunei og Singapore. Jeg skal være borte i litt over tre månder.

Etter jeg var ferdig med å bestemme landene gikk turen til Kilroy der billettene ble bestillt og jeg kunne endelig begynne å lese. Jeg har en stor haug med reisebøker hjemme. Lonely Planet og Rough Guide er bøkene det har gått i.
Til 19-årsdagen min fikk jeg reisesekk av pappa. Den er veldig (!) grønn og fin :) Litt etter litt begynte jeg å kjøpe ting til turen. Klær, sovepose, myggnett, silkliner, hatt osv.... Jeg var ganske sikker på at jeg hadde alt jeg trengte, men så kom julaften. Jeg fikk to ting som ikke hadde med reiseting å gjøre. Klær, bøker, kikkert, lommelykt, dagssekk osv osv..

Nå er jeg i hvert fall helt klar til å reise. Det blir spennende, men også litt skummelt. Jeg har laget denne bloggen for å skrive hva jeg gjør og mine tanker og planer for reisen. Det er litt lettere å skrive alt her enn å sende ut en haug med mail. Hvis jeg får mail skal jeg nok svare på alle :)

Her stopper mitt første blogginnlegg også skriver jeg videre etter jeg har reist :)

2 kommentarer:

  1. Nederst på siden finner dere reiseruten min :)

    SvarSlett
  2. Kos dere på turen som forhåpentligvis blir både spennende og opplevelsesrik, jenter!!!

    SvarSlett