søndag 22. januar 2012

Stone Town

I dag kom Anja og jeg til Stone Town. Fy søren, det er et kult sted! Det er mennesker overalt og det er masse små trange smug. Havna er også noe for seg med både nye båter, noen ekstremt gamle båter og noen båter der du kun ser toppen.. Resten er på bunnen...


Vi kom tidlig til Stone Town og Dhow Palace Hotel i dag. Med bagasjen på hotellrommet var vi klare til å se byen. Vi skulle bare ta ut litt penger først..... Men det var lettere sagt enn gjort. Først fulgte en mann oss rundt hele byen og vi fikk ikke tatt ut penger på en eneste av de tre ATM'ene vi gikk til. Selvfølgelig skulle han ha penger for å følge oss rundt. Det er noe de ikke helt har skjønt her. Hvis du ikke vil ha hjelp eller ikke vil bli fulgt rundt kan de jo ikke forvente at du skal betale. Det er ganske kjedelig å betale for noe du ikke har bedt om. Han første var grei, han gjorde tross alt et forsøk på å finne en bank til oss. De to andre kunne jeg godt vært foruten...


Anja gikk opp på rommet for å slappe av, mens jeg fortsatte jakten på en bankomat. Til slutt gjenkjente jeg en jente som stod i køen foran Anja og meg i en av bankene vi var i. Heldigvis kunne man visst ta ut penger på en bank med en giraff på. Så var det bare å finne den da... Da kom det selvfølgelig en annen fyr for å følge meg rundt. Det er umulig å bare spørre om veien.

Når jeg endelig hadde blitt litt rikere hentet jeg søs og vi spiste lunsj. Lunsjen ble etterfulgt av en runde med shopping og en del pruting. Det er jeg alvorlig lei av nå... Resten av dagen gikk med til å slappe av og prøve å få hodepinen til å gå over. Nå har vi akkurat spist middag og nå gleder jeg meg til å sove! :)

1 kommentar:

  1. Hei Elin!
    Du er tøff når du reiser rundt alene. Så fint at du treffer mange hyggelige folk på din vei. Ha noen fine dager videre runt i Asia
    Hilsen Irene

    SvarSlett