søndag 8. januar 2012

Oslo - London - Nairobi

Da var Anja og jeg endelig kommet oss av sted. Flyet gikk fra Gardermoen kl. 07.35 i dag tidlig, så vi var ganske tidlig oppe. Mamma, pappa og Jonas var med til Gardermoen der Jonas skulle dra hjem til Aberdeen og mamma og pappa skulle følge oss :) Det var ganske trist å si ha det, men sånn skal det jo være. Da vi kom gjennom security kom det en person etter oss.. Norsk kjendis da... Thomas, fra Senkveld. Da vi skulle gjennom passkontrollen skulle visst både Thomas og Harald også gjennom. Norske kjendiser :) hehe

Som noen av de siste kom Anja og jeg inn i British Airways-flyet og fant plassene våre. Utenom at vi var veldig trøtte gikk turen fint. Problemene skulle vi jo ikke komme utenom da....

Da vi ankom London måtte vi stå i en ekstremt lang kø for å komme inn på terminal nr. 5, der vårt fly gikk videre. Vi spurte en dame om vi kunne komme foran i køen, men hun sa vi hadde kjempe god tid og at vi rakk flyet fint. Det viste seg å ikke være helt sant. Da vi kom frem til passkontrollen sa de at vi ikke rakk det. Vi måtte gå ut av køen og gå for å booke om billettene våre. HELDIGVIS (!) satt det en fantastisk mann i skranken som fikk åpnet flyet for oss igjen :) Men.... Probleme var ikke helt over. Da vi kom til passkontrollen igjen møtte vi på en sur dame som ikke gadd å høre på oss. Hun sa: "Your flight is closed, sorry". Det gjentok hun mange ganger før jeg ble skikkelig sur og sa at vi visste at det var stengt, men at de hadde åpnet det kun for oss. Det trodde hun selvfølgelig ikke på og jeg ble mer sur... Til slutt skrek hun: "STOP!" (hun fikk kjeft av kollegaen sin for det...hehe). Anja løp og fikk tak i en som hjalp oss forbi den sure dama. Security gikk ok og etter det var det bare å løpe som noen idioter!!! Da vi endelig så gaten sto det masse folk der. "Huff, dette er det neste flyet som venter" tenker vi. Så vi løper til skranken og forbi alle sammen. Gjett hvem som ventet? ALLE SOM SKULLE TIL NAIROBI! Flyet hadde jo selvfølgelig ikke gått og det var forsinket. Da må jeg si at jeg følte meg en smule dum....

Det viktigste er jo at vi rakk flyet :D Jeg har aldri vært så glad for å komme ombord i et fly før!

Nå sitter jeg i lufta og det er ca. 7 timer igjen av flygningen som skal ta omtrent 8 timer. På iPoden er det the Killers med "Mr. Brightside" som går. Det passer fint nå :)

Jeg er usikker på når jeg har internett neste gang, så det er mulig at denne blir postet om en ukes tid. Det bærer jo avgårde på "Kenya Camping Safari" i morgen. Nå blir det film, mat og soving resten av flyturen :) Ha det fint hjemme i Norge alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Sikker en velkomst til Heathrow, synes det lyder bekendt med denne britiske tilgang til sagerne. Men godt i kom ombord til sidst og krydsede finger for det er de sidste problemer du får med alle dine flyninger ;) btw jeg får ikke din indlæg via mail, så kan du ikke tjekke oplysningerne? jonas.steenholdt@gmail.com
    Hils Anja, simba, tembo og rafiki ;)
    Elsker dig søde.

    SvarSlett
  2. Ser herlig ut. Så spennende tur dere har lagt ut på. Så fint dere har det varmt og godt. Her snør det. Når har jeg besøk av deres kjære pappa. Han og Anne Lise hilser. Lykke til videre på ferden! Klem fra Irene

    SvarSlett