fredag 6. april 2012

Kota Kinabalu (KK)

Bussturen til KK var ikke spesielt behagelig. Vi satt helt bakerst i bussen, noe som var fint nok, men den ventilen som blåste ut kald luft var ødelagt, så den spøy ut kald luft så jeg holdt på å fryse rumpa av meg! Derfor ble det ikke spesielt mye soving.

Vi kom frem til KK kl. 5 om morningen. Vi fant et hostel i Lonely Planet og ringte. De hadde heldigvis rom, så vi satt oss i en taxi på vei dit. Det skulle ikke være bare bare... Vi kjørte rundt i 40 minutter før Jonas til slutt så skiltet. Ikke verdens beste taxisjåfør kan man si, men de sier jo alltid at de vet hvor det er uansett om de vet det eller ikke. Hva gjør de ikke for penger...
Da vi ko frem la vi oss rett ned for å sove og sov til rundt kl. 10-11. Det var helt ekstremt deilig etter dårlig søvn på bussen. Vi stod opp og gikk litt rundt før vi spiste lunsj inne på et mall.
Jeg hadde undersøkt litt på forhånd så jeg visste at det var bowling på senteret. Etter litt overtalelse fikk jeg Jonas til å være med å spille bowling :)

Den første runden vant Jonas 77-60. Det var litt vanskelig å si hvem som vant den andre runden ettersom den slo seg litt vrang og sluttet spillet før mitt siste kast. Derfor kan man vel si uavgjort på den siste ;)

Etter bowlingturen gikk vi til nattmarkedet. Der gikk vi bare rundt og kikket. Vi endte med å spise på en av bodene inne i nattmarkedet. Maten smakte veldig bra! Nam :)

Den neste morningen stod vi opp og spiste frokost. Helt tilfeldig kom vi i snakk med tre norske jenter som også bodde på hostellet. De skulle ut til en øy å ligge på stranda hele dagen. Vi hang oss like så godt på. Øya het Manukan og det tok ca. 10 minutter med båt fra KK.

Vi gjorde ikke noe spesielt på øya, bare badet, solet og spilte beach ball. Det var en veldig fin øy og det var superdeilig å bade. Det eneste som var negativt var at Jonas ble bitt av en fisk... :( På vei tilbake møtte vi to svenske jenter. Vi snakket med dem hele båtturen og litt etter. Vi planla å møtes til middag alle sammen, de tre norske jentene, de to svenske og Jonas og meg.

Vi spiste middag på en restaurant som het "Little Italy". Det var en veldig koselig restaurant og maten var god :)

I løpet av uka bestemte vi oss at vi ville dra en liten tur innom Brunei, så vi kjøpte oss bussbilletter.
Morningen etter tok vi bussen til Brunei.