torsdag 5. april 2012

Kuala Lumpur

Vi landet ganske sent i Kuala Lumpur og tok toget inn til byen. Vi tok taxi til hostellet som midt i hjertet av China Town.


Etter vi fikk slengt fra oss bagasjen på rommet gikk vi ned på gata for å finne litt å spise. Vi endte opp på en liten gaterestaurant der man kunne grille. Du pekte på de tingene du ville av ferskvarene også grillet de det. Det smakte veldig godt :) Det eneste som ikke var helt bra var at det løp rotter rundt bena våre. Jeg er ikke så veldig glad i kryp av det slaget, så jeg tok en ekstra stol til å ha bena :)
Dagen etter kjøpte vi oss billetter til å gå opp i teletårnet og til aquariet. Vi tok skytrain gjennom byen før vi gikk gjennom noen senter. Da vi kom ut la vi merke til at vi faktisk var inne i Petronas Towers. Vi gikk til teletårent og kom oss opp i toppen. Det var ikke noe spesielt egentlig... Det var en storby, som så mange andre jeg har sett...

Vi dro på Aquaria KLCC. Det var masse fine fisker og en lang glasstunnel der man kunne se haier, rokker og andre større fisker. Den var veldig mye lengre enn den i Kattegatcenteret i Grenå.

Vi tok oss en liten tur til Megamall der vi fant en dykkerbutikk. Jeg kjøpte meg en våtdrakt og Jonas kjøpte seg en bok om macrolife i Malaysia og en fleec-dykkegenser, eller hva man nå skal kalde det. Vi spiste en pizza på senteret før vi dro hjem og slappet av.
Den siste dagen sov vi lenge, pakket og gjorde egentlig ikke noe spesielt. Vi dro til flyplassen rundt kl. 18.00 på kvelden. Siden flyet vårt gikk så veldig tidlig om morningen bestemte vi oss for å sove på flyplassen. Vi satt oss på McDonalds, siden den hadde døgnåpent, vi spilte kort og la oss til å prøve å sove. Jeg klarte ikke å sove i det hele tatt så vi flyttet oss inn i terminalen. Der fikk vi sovet litt, men det var ikke verdens beste søvn man fikk på et gulv inne på en flyplass... Det er sikkert!
Vi stod opp kl. 05.00 og spiste litt frokost før vi gikk på flyet på vei til Borneo :)

- Jeg glemte nesten å skrive at vi fant en norsk kjede inne på flyplassen, nemlig "Bakern" (hvis jeg ikke husker feil navn). Det var kult uansett :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar