onsdag 7. mars 2012

Bangkok

Vi ankom Bangkok på onsdag kveld. Det var den siste kvelden med gruppa. Alle dro ut sammen for å spise. Først gikk vi på en bar og bestilte drikke. Mens vi ventet gikk Charin. Han kom tilbake noen minutter senere med fem forskjellige poser med insekter man kunne smake på. Jeg holdt meg til å ta bilder av de som spiste billene jeg...

Etter middagen ville nesten alle hjem, men Ed, Paul og jeg gikk på en pub og snakket en liten stund. Paul og Ed hadde veldig lyst til å gå på nattmarkedet, men jeg var for trøtt, så jeg dro hjem og slappet av.
Mange av de i gruppa reiste hjem tidlig den neste morningen, men de få som var igjen kunne være med Charin på gåtur gjennom Bangkok. Rachel, Ed, Paul og jeg var med på turen. Vi gikk først til China Town. Der gikk vi gjennom et marked og så på alle de forskjellige kinesiske tingene. Jeg følte meg nesten litt flink siden jeg visste så mye om de forskjellige tingene :) Men det skulle jo bare mangle etter en Kinatur på over fire uker..

Vi fikk en kort omvisning i et lite samfunn kan man vel kalde det. Det var på en måte en egen liten landsby midt inni Bangkok. Det virket ikke som menneskene som bodde der hadde noe med storbyen Bangkok å gjøre.
Til slutt gikk vi til et monoment. Det så vi en del statuer og på toppen var det et tempel. De hadde en gong-gong man kunne slå på. Man skulle slå tre ganger. Det betydde lykke.

De neste to dagene brukte jeg kun til å slappe av. Jeg var en veldig kort sving innom Kho San Road. Det er en veldig kjent gate i Bangkok. Det er backpacker-gata i Bangkok. Det kom jeg inn i en liten butikk som lagde dresser og kjoler. Jeg bestilte meg en ballkjole og en coctailkjole :) Da jeg kom hjem slappet jeg av med tv-serier resten av dagen og det gikk den neste dagen til også.

På lørdag morgen stod jeg opp veldig tidlig. Ca. fem minutter etter jeg stod opp banket det på døra. Der stod ingen annen ringere enn fattern :) Det var veldig koselig å se han igjen. Siden pappa ikke hadde sovet på en stund slappet vi av litt før vi spiste frokost.

Hele den første dagen gikk med til å titte i butikker. Jeg måtte prøve kjolene mine som var halvveis ferdige og mens jeg gjorde det bestilte pappa seg en dress, to skjorter og to slips.




På formiddagen ble det en lang blund på pappa og tv-serie på meg. På kvelden måtte vi tilbake til Kho San Road for at pappa skulle prøve dressjakka si. Jeg var så sliten etter dagen og ville helst spise i nærheten av hotellet. Vi fant en liten indisk restaurant nær hotellet. Maten var veldig sterk, men veldig god! :)

Dagen etter ble det en sen morning. Det var deilig å sove lenge for en gangs skyld! Hele dagen vår ble brukt til shopping. Først dro vi til et marked som lå i utkanten av Bangkok. Det var et weekend market som het "Chatuchak Weekend Market". Det var et veldig koselig marked og det var også ekstremt stort!
På vei hjem stoppet vi å spiste litt på Pizza Company. Jeg tror det er Asias svar på Pizza Hut. De hadde nemlig Pizza Company i Kina også. Vi gikk litt rundt på Siam Discovery og MBK som er to av de store kjøpesentrene i Bangkok. Etter en kort tur rundt på sentrene ble det en slapp kveld.

Den neste dagen var det en veldig tidlig start på dagen. Vi hadde meldt oss på en sykkeltur rundt i Bangkok. Den begynte kl. 10.00 på den andre siden av byen. Vi tok Skytrain dit. Skytrain er det samme som t-bane, men den går på en bro istedenfor under bakken.


På sykkelturen fikk vi sett den grønne delen av Bangkok. Vi måtte ta en båt over til en annen del av Bangkok der vi syklet rundt blandt papayatrær og små landsbyer. Alle menneskene vinket og syns det var like spennende å se oss, som vi syns det var å se dem. Etter en stund stoppet vi for å spise lunsj. Vi fikk lunsj på en liten lokal restaurant.


Etter sykkelturen dro vi til Kho San Road for å prøve kjolene mine og dressen til pappa for en siste gang. Alt så fint ut og vi tok, glade og fornøyde, med oss de nye klærne våre hjem til hotellet :)

1 kommentar:

  1. Så fine dere er i nye klær. Det er moro å følge deg her Elin. Nyt turen videre, å hls Rune.

    SvarSlett