lørdag 31. mars 2012

Phi Phi Island

Morningen etter sto vi tidlig opp og ble hentet på hotellet. Vi ble kjørt til båten. Da vi kjøpte billetten fikk vi beskjed om at turen bare tok en time. Det var i hvert fall tull.. Den tok i hvert fall to timer. Heldigvis var været kjempefint og sola skinte. Det reaulterte jo i at jeg ble solbrent som bare søren, selv om jeg hadde smurt meg godt..


Da vi kom frem var det bare å slenge fra seg bagasjen på hotellet og gå til stranda som var ca. 70 meter fra hotellet. Deilig :)


Uheldigvis for meg ble dykkecomputer mi stjålet på et eller annet underlig vis, så da bar til politistasjon for å anmelde det. Jeg fikk en attest fra politimesteren. Den sto på thai, noe som sikkert blir lett for forsikringselskapet å lese. Lykke til sier jeg bare...
Resten av dagen lå vi på stranda og badet og solet oss. Jeg gikk også litt rundt og sjekket ut dykkesentere. Jeg trengte jo en ny dykkecomputer. Jeg har også lenge sett etter et undervannskamera. De kunne bestille alt og få det levert fra Phuket dagen etter, så jeg kjøpte meg en ny computer og et kamera. Veldig fornøyd med kjøpet :D Jeg fikk meg også en ny loggbok og en oversikt over fiskene i Sørøst-Asia. Etter shoppingen gikk vi til "Viking Divers" og bestilte to dykk til meg og snorkeltur til pappa for dagen etter.

Vi måtte stå opp kjempetidlig. Oppmøtetiden var kl.07.00... Jeg møtte guiden min Diana og de to jeg skulle dykke med, Maggie og en tysk jente jeg ikke helt husker navnet på. Alle sammen gikk til båten og vi dro av sted til dykkestedet som var ca. 30 minutter med båt unna. Vi hoppet i vannet og vinket ha det til pappa. Han kjøpte seg en UV-genser dagen før, så hans kallenavn var bare "the yellow man".


Det første jeg så da jeg stakk hodet under vann var en skildpadde! Min første skildpadde som dykker :) Det var masse og se, både morener, rokker og masse fisk!

Jeg syns dykkingen var så bra, så jeg bestemte meg for å dykke dagen etter også. Pappa ble på stranden den dagen og jeg dro ut. Jeg hadde avtalt at jeg skulle dykke med Maggie og Diana og Diana håpet at sjefen hennes gikk med på at dykket skulle gå til "Shark Point Phi Phi". De hadde med noen helt nybegynnere på båten, så sjefen sa nei uheldigvis. Diana hoppet over i den andre båten til Viking Divers og det var plass til oss der. De skulle ha tre dykk isteden for to og det var en mye lengre tur, men Maggie og jeg slang oss på.



Det første dykket var på et stort vrak som heter King Cruiser. Det ligger midt mellom Phi Phi og Phuket. Det var et stort vrak, 85 meter langt. Vraket hadde ligget der så lenge at det var fullt av koraller og andre planter. Det var kjempefint og ikke skummelt i det hele tatt. Det var også så mange fisk at man måtte bane seg vei gjennom alle fiskene.
De neste to dykkene var på "Anemone Reef" og "Shark Point Phuket". Vi så ingen haier, men vi så en haug av anemoner med klovnefisk i. Det som var morsomt med klovnefisken, var at alle vi så begynte å posere sånn fint. Derfor var det veldig lett og ta bilde av de :)


Jeg gikk og møtte pappa da jeg kom hjem. Han hadde ligget på stranda og tatt en lang gåtur opp i fjeldene på øya. Vi gikk ut og spiste middag før jeg møtte de jeg hadde dykket med og vi gikk på en bar.

 Dagen etter sjekket vi ut av hotellet og satt oss på en restaurant med free wifi. Helt tilfeldig møtte vi på de tre nederlenderne vi møtte på Jungle Flight i Chiang Mai. De satt to bord bortenfor oss. Liten verden må jeg si..


Båten tilbake til Phuket gikk med til å sove. Da vi kom frem spiste vi litt middag og så ventet vi bare på at Jonas skulle komme :D Han kom rundt kl. 22.00. Det var kjempe deilig og se han igjen!
Neste morning spiste vi litt mat, kikket i butikker og gikk tilbake på hotellet og pakket. Jonas og jeg sa ha det til pappa og tok en taxi til busstasjonen der vi tok bussen til Khao Lak.
Takk for en fin tur pappa :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar