fredag 23. mars 2012

Chiang Mai

Det var kjempedeilig å komme til Chiang Mai og finne ut at flyplassen kun var 5-10 minutter kjøring fra byen. Deilig, deilig, deilig :)
Det første vi måtte gjøre da vi kom var å sende alle mine klær på vask, ettersom det var en liten stund siden sist. Avslapping stod også på programmet med en times massasje.
Vi gikk rundt og så på byen etter massasjen. Det var en ganske liten by med en elv som renner gjennom den. Det var veldig koselig :) Det som ikke var så koselig var at det så ut som det lå et tåkelag hele tiden. Det så ut som det var veldig forrurenset (Vi fikk fortalt senere at det er fordi de brenner sukkerrør og det lager alt røyken).

Vi spiste middag før vi tok oss en tur på nattmarkdet. Der fikk pappa shoppet en del og jeg fikk kjøpt noen gaver :) Nattmarkedet i Chiang Mai er det koseligste nattmarkedet jeg har vært på i hele Thailand.

Siden vi kom fra Bangkok var det på sin plass å se en film som hadde handling i Bangkok, så da ble resten av kvelden brukt til å se "Hungover 2". For de som ikke visste det så foregår altså en del av handlingen i Bangkok. Potetgull og sjokolade var selvfølgelig en del av filmkvelden :)
Den andre dagen vår i Chiang Mai meldte vi oss på noe som het Jungle Flight. Vi reiste tidlig om morningen fra hotellet og ankom, etter en og en halv time, til en liten trehytte.. Jeg vet ikke helt hva man skal kalde det. Det fikk vi på oss sikkerhetsutstyr og hjelm. Under hjelmen fikk vi noe som så ut som en meget pen, rød badehette. Etter en liten gåtur i alt utstyret kom vi til første stasjon...

Hele turen gikk ut på at vi ble festet til en vaier også kjørte man fra tre til tre. Det var veldig morsomt! Den lengste banen var 60 meter lang. Vi hadde også noen vaiere som gikk fra toppen på et tre til bunnen av treet. Man ble altså sluppet rett ned. Noe som kilte ekstremt i magen..

Etter hele turen gjennom jungelen hadde jeg fått en haug av rare insekststikk på bena. Det var kjempestore, røde og blodige. Ekkelt... Vi fikk lunsj som smakte godt og vi snakket med en del mennesker, blandt annet tre stykker fra Nederland. De skulle til de samme stedene som jeg og pappa skulle til.

Da vi kom hjem var vi passe slitne, så da ble det avslapping resten av kvelden før vi gikk en kort tur på nattmarkedet og fikk oss en usunn lunsj på Burger King.

Den siste dagen vår i Chiang Mai gikk med til å sove lenge før vi dro på et elvecruise. Vi hadde en thai-guide som hadde en morsom latter og fortalte og pekte. Vi stoppet også på et bungalowhotell der vi fikk litt frukt og noe å drikke. Han viste oss forskjellige måter de fanget slanger og fisker på med forskjellige redskaper. Så seilte vi tilbake.
Etter cruiset fikk pappa og jeg 2 timer og 30 minutter massasje. Det var deilig :) En verdig slutt på opholdet i Chiang Mai :)