fredag 30. mars 2012

Chiang Mai - Phuket

Da vi kom til flyplassen i Chiang Mai behynte litt av et styr.... Vi sjekket inn bagasjen og gikk litt rundt. Så kom problemet, nemlig rulletrappa. Jeg gikk først opp, kom til toppen, pappa bak meg, og plutselig hører jeg et skikkelig brak! Pappa snubler etter meg... Når jeg titter ned er halve skoen til pappa borte!! Den ble sugd inn og spist opp av rulletrappa! Huff, for et styr... Rulletrappa stoppet, alle menneskene begynte å stirre og peke og spørre pappa om han hadde det bra. Pappa kom unna med et lite skrubbsår på tåa, men skoen var jo ikke brukelig lengre...
 
Så var det inn på sykestua og få plaster på tåa. Siden skoen var ødelagt måtte jo pappa få nye sko, som flyplassen skulle erstatte. Det må bare legges til at pappa sine sandaler kostet nok 40 kroner på et marked i Chiang Mai, så ikke verdens dyreste sko akkurat.
 
Da vi kom til skobutikken var jo den selvfølgelig stengt.. Det skulle visst nok bare ta fem minutter for hun som drev butikken og komme tilbake, men tiden gikk og gikk og det nærmet seg boarding for oss. Hun ringte og fikk holdt flyet for oss og etter 30-40 minutter kom dama som drev butikken. Pappa fikk seg noen veldig fine og ganske så dyre skinnsko. Det kan man si er en god deal med tanke på kvaliteten og prisen på sandalene :)
 
Vi rakk flyet og turen gikk fint med pappas tå i god behold :)
(Bilder kommer senere..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar