onsdag 15. februar 2012

Chengdu

På fredag dro jeg til Chengdu. Jeg ankom Chengdu på kvelden og jeg gikk å fant Emma og Mette nesten med en gang etter jeg kom til hostellet, Traffic Inn. Vi gikk ut for å spise litt middag. Vi fant en restaurant/bar som het Shamrock. Det spiste vi meksikansk mat. Det var faktisk kjempegodt :)
 
Morningen etter dro vi for å se på pandaene. Hvis man vil se pandaer i Kina, så er det Chengdu man drar til. Vi var i pandaparken ganske lenge og bare gikk rundt og tok bilder. Vi hadde ikke fått spist frokost på det tidspunktet, så til slutt fant vi oss en liten cafe inne i parken også spiste vi pannekaker og drakk varm sjokolade :)
 
Da vi kom tilbake til hostellet møtte vi Daniel og Daniel og deres to nye romkamerater, David (Sverige) og Shaun (UK). Alle sammen dro sammen for å spise middag. Da vi hadde satt oss ned kom det en annen gutt fra hostellet inn. Han var fryktelig ubehagelig. Det virket som han hadde tatt et eller annet stoff... Han fulgte etter oss ganske lenge, men på et tidspunkt bare forsvant han. Danielog Shaun gikk veldig fort og jeg og den andre Daniel gikk litt bak. Jeg stoppet for å svare på en sms, og plutselig sto vi der uten å vite hvilken vei de andre hadde gått. Vi gikk rundt og kikket etter dem, men det var en lørdag kveld og det var helt fult av mennesker i gatene. Vi hadde ikke sjangs til å finne dem, men plutselig møtte vi en svensk gutt som Daniel hadde møtt dagen før. Han pekte på en bar og vi gikk i den retningen og hvem møter vi? Daniel og David. Det var helt fantastisk morsomt! Vi hadde gått rundt og lett i over en time og var ganske klare for å gi opp, men plutselig var de der, hehe :)
 
I kina er karaoke veldig stort. Man kan gå på noe de kaller KTV. Det er et slags hotell, bare uten overnatting. Du kan leie deg et rom også har du karaokemarskin der. Etter vi fant David og Daniel leide vi oss et sånn rom. Vi sang karaoke hele natten. Det var ekstremt morsomt! Jeg fant til og med Alexander Rybak på karaokemarskinen, så da tok jeg en solosang for resten av gjengen, så de fikk høre litt norsk musikk.
 
Morningen etter dro Emma og Mette. Daniel, Daniel og jeg gjorde ikke så mye. Vi gikk rundt i byen og kikket rundt. Det var en helt avslappende dag. Vi prøvde å planlegge de neste dagene litt, fordi vi bestemte oss for å dra til Mount Emei. Det er et fjell som ligger to timers kjøretur fra Chengdu.
 
Dette er bare en liten notis jeg tok meg da jeg var irritert på rommet:
 
Great! Han ene jeg bor på dorm med går HELE tiden rundt i gjennomsiktige tights og han promper i søvne! Shit så irriterende og ekkelt! Snakk om.. Man kan kle på seg da. Det hadde heller ikke gjort noe om han holdt gassen inne....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar