tirsdag 21. februar 2012

Luksus i Shanghai :)

Torsdag morgen tok jeg flyet til Shanghai. Jeg hadde booket et hotell på forhånd. For en ganga skyld tenkte jeg at jeg kunne bo litt finere enn jeg har gjort. Dorm på hele Kina-turen har vært sosialt og fint, men man får ikke så mye privatliv for å si det sånn... Derfor booket jeg meg inn på et hotell som lå rett ved flyplasse, det var ikke alt for dyrt og det var et 5-stjernes hotell!

Da jeg kom frem til Shanghai tok jeg en taxi rett til hotellet. Det var like fantastisk som jeg hadde forventet, eller nei... ENDA BEDRE! Rommet var stort og jeg hadde en kjempestor dobbeltseng for meg selv. Jeg hadde et kjempefint bad med dusj og badekar. Jeg hadde til og med TV i badekaret. Den første dagen brukte jeg på å være på hotellet og slappe av. Jeg kunne ligge i senga å trykke på en knapp og så gikk gardinene for og det ble helt mørkt (det var utrolig deilig når man skulle sove!). Jeg var litt slapp så jeg bestilte romservice til middag og tok et bad. Det var en deilig og avslappende kveld.


Min neste dag i Shanghai var min eneste hele dag i byen, men jeg tok det ganske med ro forde. Jeg sto opp sent, spiste frokost på rommet før jeg dro inn til byen. Jeg gikk for det meste rundt og kikket og tok et par bilder.



Etter en liten stund kom det tre kinesere bort til meg. De studerte engelsk og ville gjerne øve engelsken sin med meg. Det var helt ok for meg, for da slapp jeg å gå rundt alene. Vi drakk litt te og gikk rundt og snakket. De skulle videre, mens jeg ville tilbake til hotellet.



Da jeg kom tilbake på hotellet bestilte jeg en time med massasje. Massasjen fikk man på rommet. Det må jeg si var ganske deilig. Resten av kvelden gikk med til å skype hjem, se litt frustrerte fruer og spise middag nede i den ene av de tre restaurantene som hørte til hotellet.



Min siste dag ble brukt på å pakke og gjøre med klar til å dra tilbake til Hong Kong. Jeg må si at Shanghai er nok den storbyen i Kina jeg har likt best så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar