onsdag 15. februar 2012

Mount Emei

Vi tok bussen til Mount Emei på tirsdag. Det var en fin busstur og vi fikk sett litt mer av de små stedene i Kina. Det var veldig fint. Vi kom til busstasjonen og derifra måtte vi kjøre en liten van til hotellet vårt, Teddy Bear Hotel. Det var et helt greit hotel. Den første kvelden gikk vi å så litt rundt før vi bestemte oss for å gå til the hot spring. Jeg hadde bare den lille sekken min med, så jeg måtte kjøpe meg en bikini. For å si det sånn, så er ikke bikinimoten her noe å skryte av. Det var bare stygg, styggere og styggest å velge mellom. Til slutt måtte jeg bare ta en stygg og billig. Huff.... Jeg er glad for at den er historie nå, for å si det sånn. Alle bikiniene her har skjørt med lag av stoff hengende ned og selvfølgelig mest mulig mønster!
 
Selv om bikinien var stygg var området med hot springen veldig fint. Det var en haug med basseng i forskjellige tempratuere. Det var også basseng der du kunne bade i te og andre urtebad.
 
Dagen etter våknet vi tidlig. Vi skulle jo bestige Mount Emei. Turen var kjempefin, men veldig slitsom. Det var mest trapper og de hadde en tendens til å være veldig bratte! Vi så mange templer og fine bygninger. Etter vi hadde gått i 4-5 timer bestemte vi oss for å spise litt. Daniel og Daniel bestilte fisk. De kom med den levende fisken og begynte å kaste den i gulvet. Snakk om fersk mat... Men jeg må ærlig innrømme at jeg godt kunne vært foruten det, jeg trengte virkelig ikke å se at de drepte fisken. De som jobbet der syns det var veldig morsomt at jeg syns det var ekkelt. Jeg har sett det før, men ikke på den måten, kaste fisken i gulvet...
 
Resten av turen gikk med til å ta noen fine bilder før vi gikk sakte ned igjen og tok bussen tilbake til hotellet. Vi så en film og etter det hadde vi planer om å gå til et supermarked, men jeg sovnet...
 
I dag sov vi ganske lenge før vi spiste frokost og gikk til busstasjonen. Vi tok bussen til et sted som heter Leshan. Det man kan se der er "the Giant Buddha". Da vi kom til Leshan måtte vi ta en buss for å komme oss til buddhaen. Det var en ekstremt møkkete og gammel buss som beveget seg svært få km/t. Etter en humpete busstur kom vi oss endelig til parken der buddhaen var. Vi gikk rundt i parken en liten stund, men alle tre var ganske lei av trapper fra i går, så det ble en kort tur.
 
Nå sitter vi på bussen tilbake til Chengdu. Daniel x2 sover, men jeg tenkte at jeg skulle benytte anledningen til å skrive litt siden jeg ikke har fått skrevet på en lang stund og jeg fikk beskjed av min far at nå var det på tide ;)
 
I dag er den siste dagen med Daniel og Daniel og i morgen drar jeg til Shanghai. Jeg skal fly fra Chengdu til Shanghai og jeg skal være i Shanghai i to dager før jeg drar tilbake til Hong Kong. Jeg har booket et hotell med et privat rom. Det blir ganske deilig å ha sitt eget bad og litt privatliv etter å ha bodd på dorms de siste 2-3 ukene. Dessuten, man kan jo unne seg noe fint en gang innemellom. Jeg gleder meg :)

1 kommentar:

  1. Hei jenta mi. Det var veldig fint å lese litt av dine mange opplevelser. Det virker som du har det som plommen i egget:-). Jeg gleder meg til å bli en del av turopplegget ditt om 2 uker og 2 dager! Kos deg videre. Klem fra pappa!

    SvarSlett